4/25/15

DIY Chain Scarf Halter


Update a scarf into a lux halter top with this quick under 5 minute tutorial. You can do the "no sew" knotted option (white dress form) or sewn (black dress form). 

Supplies:
-Scarf (mine measured 26" x 26")
-Chain or trim. 


With wrong side up, fold the bottom in an accordion like sections to just about half way point. Press the fold into place.



You can add some stitching on the bottom here if you'd like. I used my decorative stitching from my Brother Machine. 


Cut chain to fit around your neck and use a clasp with pliers to secure it. Unless you have a chain necklace you can use. Trim will work fine as well and you can tie a bow in the back. 


At this point you can stitch the collar line around the chain or knot it around shown down below. 




Knot around the chain and pull tight to secure.


And that's it, I like to wear this with a jacket and a thick gold chain. 

14 comments:

  1. This is such a cool idea!! Looks absolutely gorgeous!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. very thanks for sharing this article its usefull and not copy . you spend time to write it and is unic post
      در دنیای وب پیدا کردن چیزی مثل این با ارزش است سایت خوبی دارید
      آهنگ جدید

      Delete
  2. Scarf tops are so simple but this is a really lovely one
    Lauren
    livinginaboxx

    ReplyDelete
  3. Well, I don't really know how to react to that :) this item can be used as a top only if you run out of your clean clothes or something like that, I guess :)

    ReplyDelete
  4. In my opinion, it will be great for students to know more about dissertation writing. You can use it in college and write really great dissertation.

    ReplyDelete
  5. I dont get how u make the top of the blouse? With seeing the wire?

    ReplyDelete
  6. النمل الأبيض يمكن بسهولة تدمير منزلك إذا ما تركت دون رادع. حتى لو كنت تعتقد أنك متيقظ في البحث عن النمل الأبيض ، فإن المشكلة تكمن في أنه بإمكانهم مضغ الخشب في أعماق منزلك حيث لن تراهم أبدًا حتى توجد مشكلة كبيرة. تحتاج إلى الحصول على عمليات تفتيش وعلاج Cave Creek منتظمة للتأكد من أن النمل الأبيض لا يشغل وظيفة في منزلك ويدمرها ببطء.
    شركة مكافحة حشرات

    ReplyDelete
  7. Psychology Assignments are not easy to handle but you can be helped at Psychology Assignment Writing Services And improve your overal grades from the leading Best Essay Writing Services provider. The company also offers Nursing Homework Help Online at affordable cost.

    ReplyDelete
  8. This is very nice and good product for women, and they like it very much because they think that through this, they can increase their beauty. They also spend a lot of money on their products and enjoy beauty. Dissertation writing services.

    ReplyDelete
  9. I really enjoyed your blog Thanks for sharing such an informative post.

    ReplyDelete
  10. Being a boy, I have no idea about it and to be honest, I have no idea about women’s choices. So, I do not know whether they will like it or not. However, I have saved this post because I will share it with my girlfriend after finding a platform that can provide my friends with some professional assignment writers UK because they have some assignments pending.

    ReplyDelete

  11. تسرب المياه تعتبر مشكلة تسرّب المياه من المشاكل التي تؤرق الأفراد بشكل كبير؛ وذلك لما تُلحقه من ضرر بالمباني والمنازل، لذلك لا بد من السعي الدؤوب للكشف عما إذا كان هناك تسريب مائي أم لا. ويُعرف تسريب المياه بأنّه خلل يطرأ على توصيلات المياه بمختلف أشكالها، سواء كان ذلك في مواسير الصرف أو أكواعها أو مختلف أجزاء مواسير المياه، ومنها: الحنفيات، والخزانات، والسخانات، فيتسبب ذلك الخلل بخروج المياه من المسار المحدد لها إلى محيط المواسير فتتجمع المياه بالقرب من الأماكن المحيطة بالتسريب كالأرضيات والجدران فتلحق الضرر بها نتيجة تفاعلها مع مواد البناء، وتآكل الحديد وتهالك الخرسانة، وبالتالي تفاقم المشاكل في حال التغاضي عن علاجها.
    من افضل واكبر الشركات المتخصصه فى مجال كشف تسربات المياه نعتبر من الشركات الرائده بمجال كشف تسربات المياه نستخدم افضل واحدث الوسائل والادوات المستخدمه للكشف عن الاسباب الرئيسيه فى تسربات المياه دون الحاجه للقيام باى اعمال تكسيرات او احداث اى خسائر ماديه نقوم بتقديم افضل الخدمات خدمات على اعلى مستوى
    كشف تسربات المياه بمكه
    أنواع تسرب المياه التسربات الظاهرة: وذلك الخلل الذي يصيب التوصيلات البارزة أو القائمة في الجزء الخارجي من الحوائط والأرضيات ومُشاهدته بالعين المجردة كالحنفيات، والتوصيلات الخارجية، والسخانات، أو الخزانات العلوية، ويمتاز هذا النوع بسهولة الإصلاح والاكتشاف. التسربات المخفية: يصيب هذا النوع من التسريب الوصلات الداخلية للمياه والتي غالباً ما تكون داخل في الجدران والأرضيات، ويُلاحظ الاختلاف الكبير بينها وبين التسربات الظاهرة نظراً لصعوبة اكتشافها، حيث لا يمكن ذلك إلّا بالاعتماد على النتائج التي يمكن ملاحظتها في المكان المحيط بالتسريب على هيئة تشوهات وتشققات وبقع ذات لون متغير.
    تقدم شركة العطار خدمات كشف تسربات المياه وتعمل علي اصلاحها
    شركات كشف تسربات المياه المعتمدة بجدة

    نحن شركة مقاولات في الكويت نقوم بجميع الأعمال المتعلقة بالإنشاءات والمباني العامة ونقوم بتحليلها والبحث فيها وإجراء دراسة شاملة وشاملة لأية عيوب قد تحدث مع الأخذ بعين الاعتبار الأخطاء ، لأن كل هذه هي ينعكس في الشركة وسمعتها ، لذلك نقوم ببناء الهياكل الهندسية المختلفة ، وبناء المستشفيات والمدارس والمراكز ، والمولات التجارية ، وجميع الدوائر الحكومية ، والمباني الخاصة والعامة ، بالإضافة إلى التنفيذ الرائع للفيلات والقصور ، فنحن نقدم ما يلي الجوانب خدمة ممتازة في مجالات الدهان ، التجصيص ، الكهرباء ، الفنون الزخرفية ، السباكة ، بلاط السيراميك والديكور المنزلي
    شركات مقاولات في جدة

    ReplyDelete
  12. As a kid, I don't know anything about it, and to be honest, I don't know about women's choices either. So I don't know if they look like it. However, after defining this Business Dissertation Topics, I protected it for sharing with my lover.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

01 09 10